In het derde leerjaar is het tijd voor de meewerkstage! Een stage biedt de ultieme kans om kennis te maken met de beroepspraktijk. Ik mocht werken bij elk bedrijf, maar ik wist eigenlijk al een tijdje dat ik wilde werken bij een poppodium. Mijn droom is om actief te zijn binnen de muziek- en entertainmentbranche. Het leek me dan ook een logische stap om werkzaam te zijn in een podium, zodat ik dicht bij mijn interesses kon blijven. Ik was bewust opzoek naar een klein poppodium, zodat ik de mogelijkheid zou kunnen  krijgen om veel te leren. Naast de mogelijkheid om veel te leren wilde ik ook van toegevoegde waarde zijn. Ik denk dat er weinig ruimte is voor mijn input in een grote organisatie.

 

Na lang zoeken vond ik een aantal stagevacatures die bij mijn interesses aansloten, maar er stak één vacature boven alle andere uit. Poppodium Duycker was op zoek naar een programma stagiaire en ik vond mezelf de geschikte kandidaat. Jammer genoeg verviel die stagefunctie en bood het podium mij een andere stagefunctie aan als marketing stagiaire. Aangezien marketing goed bij mijn opleiding past, besloot ik akkoord te gaan en startte ik op 4 september als marketing stagiaire bij Poppodium Duycker!   

COMPETENTIE 4

competentie 5

De bedoeling van de meewerkstage is om competenties te ontwikkelen. Ik heb gekozen om o.a. competentie 4 te ontwikkelen. Deze competentie staat voor creëren en realiseren.

Als communicatieprofessional verzorgde ik communicatiemiddelen om diverse doelgroepen te bereiken. Ik schreef bijvoorbeeld social media berichten en teksten voor op de website. Verder schreef ik ook persberichten en ben ik af en toe verantwoordelijk geweest voor direct mails. 

Ik heb het initiatief genomen om een nieuw concept te creëren. Dit concept bestaat uit een event waarbij de power-vrouwen van hiphop in het zonnetje worden gezet. Het event heet 'Lady Lines' en staat gepland voor 2 juni. 

Competentie 5 is de tweede competentie die ik heb gekozen. Deze competentie staat voor representeren. Als communicatieprofessional moest ik voldoende kennis over het bedrijf hebben om als goede ambassadeur op te treden. Deze competentie is mijn favoriet, aangezien ik het niet vervelend vind om het visitekaartje van een bedrijf te zijn.

Namens Poppodium Duycker nam ik elke dag de telefoon op, wat een vorm van representeren is. Ik nam ook contact op met verschillende organisaties (bijv. FunX) om samenwerkingen met het poppodium aan te gaan. Tot slot heb ik ook twee (grote) artiesten geboekt voor het event ‘Lady Lines’.